Horsensfjord Havkajaknet
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Tur og test af Arrow kayaks

2 deltagere

Go down

Tur og test af Arrow kayaks Empty Tur og test af Arrow kayaks

Indlæg af Kurt S Jensen Søn Okt 25, 2009 11:48 am

Vi var tre fra Jylland og tre fra Fyn som mødtes nede hos Nicolai Lørdag d.24/10.09 kl 10.00 til de sædvanlige kaffe og medbragte rundstykker rigtig hyggeligt da Nicolai havde tændt op for brændeovnen og lavet dejlig kaffe.Derefter måtte vi til det som vi var kommet derned for nemlig prøve og teste hans egne kajak nemlig Arrow.Vi fik en med i kulfiber og en i glas/karbon for at se om der skulle være nogen forskel.Hybrid versionen som var den ældste af de to kajakker havde fodstøtterne plaseret for langt nede da de var monteret på en plade.De var plaseret så langt nede at de støtte inde i svangen på foden det er ikke særlig behageligt og giver en underlig kontrol.Men det er der rettet op på så fodstøtterne sidder rigtigt nu på de nye.Under dækket er der rigelig plads til mine str46 og 187cm ligeledes er sædet også herligt at sidde i det passede ihvertilfælde fortrindeligt til min bagdel.Så ingen fare for sovende ben eller bag selv på lange ture.Kajakken's manøvre egenskaber er fortrindelige den reagere så selv det mindste styretag bliver en leg det er fuldstændigt i samme liga som Rockpool,Tiderace og NDK kajakker.Forskibet er meget vuluminiøs så den ikke dykker ned i bølgerne når der surfes samtidg så er den meget flad og rund på bunden lige der hvor man sidder og så har den en meget skarp og markant knækspandt i hele kajakkens længde.Den har ingen dagluge lige bag cokpittet det syntes jeg egentlig heller ikke er nødvendigt i betragtning af at kajakken ikke er længere end 513 cm.Men den har jo et lille rum lige foran cokpittet som er rigtig god til at have småting i slik ,solcrem eller lignende.Dæks elastikkerne er monteret lidt langt fremme så der vil være lidt langt ud til et kort eller lignende men det er allerede også lavet om til den nye sending han får hjem så der er tænkt og lyttet til detaljerne.Så alt i alt så mangler jeg kun at få sparet op til en enten i glas eller kulfiber den tid må vente da der ikke var nogen forskel at mærke på vandet men selvfølgelig at bære på.Og ikke mindst så er det da rart og spændene at få en Dansk designet kajak som kan bide skeer med de bedste fra England som jeg ellers er mest tilhænger af. Tur og test af Arrow kayaks Icon_wink
Kurt S Jensen
Kurt S Jensen

Antal indlæg : 26
Age : 65
Geografisk sted : Horsens.
Registration date : 22/08/09

Tilbage til toppen Go down

Tur og test af Arrow kayaks Empty Sv: Tur og test af Arrow kayaks

Indlæg af Nichof Man Okt 26, 2009 12:58 am

Spændende læsning. Så venter vi andre blot på at du køber en Kurt, så vi kan kan få en langtidstest. Men jeg er enig i at den med små ændringer ser ud som en potientel konkurrent til de mere etablerede mærker fra UK. Hvis den så ovenikøbet kan leveres uden uhyrelige ventetider kan den vel næppe indgå at blive en succes.

Mvh.
Niels
Nichof
Nichof

Antal indlæg : 106
Age : 68
Geografisk sted : Stensballe
Registration date : 01/08/08

http://nichof-havkajak.blogspot.com/

Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum